امروز :1403-06-18

ژل شستشوی صورت چیست؟

زمانی که صحبت از مراقبت‌ پوستی به میان می‌آید، گزینه‌های متنوعی پیش روی شما قرار می‌گیرند؛ ژل شستشوی صورت، فوم شستشو، صابون صورت و محصولاتی از این قبیل. برای انتخاب هرچه بهتر و دقیق‌تر شوینده‌ی مناسب برای پوست صورتتان، ضروری‌ست که با ویژگی‌های این دست محصولات آشنایی بیشتری پیدا کنید.

اگر شما هم جزو کسانی هستید که از روتین مراقبت پوستی پیروی می‌کنید، بی‌شک ضرورت شستشوی صورت و یک پاک‌کننده‌ی مناسب را می‌دانید. گرد و غبار، چربی یا خشکی بیش از حد پوست، آلودگی هوا و لوازم آرایشی همه از جمله عواملی هستند که بر سلامت پوست صورت شما تاثیرگذارند و موجب پیری زودرس می‌شوند.

با بولوز در ادامه‌ی این مقاله همراه باشید تا ژل شستشوی صورت را به‌طور جامع بررسی کنیم و با ویژگی‌های آن بیشتر آشنا شویم.

شوینده‌های صورت به‌دلیل ترکیبات متفاوتی که دارند، در بافت و کارکرد نیز با یکدیگر تمایز هستند. ژل شستشوی صورت، با بافت ژلی و ضخیمی که دارد در حین شست و شو مقدار کمی کف ایجاد می‌کند. این محصول یک پاک‌کننده‌ی نرم است که بعد از تمیز کردن صورت با آن، احساس سبکی می‌کنید. اگر شما پوستی نازک، حساس و یا با چربی کم دارید، ژل شستشوی صورت یک انتخاب مناسب برای شماست. با استفاده از این ژل‌ها، پوست و منافذ آن بدون از دست دادن چربی طبیعی خود پاک می‌شوند و پوست حالت نرم و الاستیک خود را حفظ می‌کند. همچنین این محصول با ترکیبات ملایمی که دارد باعث بازسازی، جوان‌سازی و شادابی پوست صورت شما خواهد شد.

در ژل شستشوی صورت موادی چون آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین‌ها و هیالورونیک اسید استفاده شده که منجر به دو ویژگی زیر می‌شوند:

  • تقویت و ترمیم پوست صورت
  • پاکسازی پوست از آلودگی‌های مختلف

همچنین از دیگر ویژگی‌های مهم ژل شستشوی صورت می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیم PH پوست
  • ضد جوش و ضد آکنه
  • دارای خاصیت ضدعفونی کنندگی
  • رفع کامل خشکی صورت
  • افزایش رطوبت پوست و آبرسانی به آن
  • پاک کردن عمقی پوست و از بین بردن چربی‌های اضافه و باکتری‌های سطح پوست
  • متعادل کردن میزان چربی پوست صورت
  • لایه‌برداری ملایم

اگر شما تاکنون از هر دوی این محصولات استفاده کرده باشید، یحتمل در اولین نگاه، تفاوت آن‌ها را در بافت و ظاهر متوجه شده‌اید. برعکس ژل، فوم شستشوی صورت بافت کف‌کننده و حباب‌دار دارد.

 در این محصول، زمانی‌که ذرات شروع به کف‌کردن می‌کنند، وارد عمق منافذ پوست شما شده و آلودگی‌ها را از بین می‌برند. این ویژگی موجب می‌شود، فوم‌ها اثر احیاکنندگی و بازسازی بهتری روی پوست شما داشته باشند. پاکسازی عمقی در محصولات فومی، برای کاربرانی که پوست چرب و مستعد آکنه دارند، یک مزیت مهم به شمار می‌رود.

همواره در انتخاب ژل شستشوی صورت، به جنس پوست خود توجه کنید. اگر پوست شما خشک و کم آب است، از محصولی استفاده کنید که دارای مواد آبرسان چون سرامیدها، ویتامین E، آلوئه‌ورا و اسید هیالورونیک باشد. اما اگر نوع پوست شما چرب است، وجود ترکیباتی مانند اسید سالیسیلیک، خاک رس و روغن درخت چای را در ژل شستشوی خود مدنظر قرار دهید.

همچنین اگر پوست مختلط یا حساس دارید، بایستی ژل شستشوی شما حاوی مواد شیمیایی غیر خشن و ضد حساسیت باشد. در خرید پاک‌کننده‌ی خود دقت داشته باشید که حاوی پارابن، الکل، سولفات و رایحه‌های شیمیایی نباشد؛ چراکه عموما این مواد موجب تحریک پوست صورت می‌شوند.

محصولات مراقبت و پوستی و بالأخص ژل‌های شستشوی صورت که درای پاپایا، روغن درخت چای، ویتامین C، عصاره‌ی میوه‌ها و زردچوبه هستند به روشن‌سازی پوست صورت و شفاف شدن آن کمک شایانی می‌کنند. مهمترین عنصر مؤثر در روشن‌سازی پوست ویتامین C است. ویتامین C در نقش یک آنتی اکسیدان قدرتمند، از پوست شما در مقابل رادیکال‌های آزاد و عوامل و آلودگی‌های محیطی مخرب محافظت می‌کند و مانع کدر شدن پوست می‌شود. همچنین ویتامین C  به تولید کلاژن در پوست کمک می‌کند؛ ماده‌ای که تاثر بالقوه در جوان‌سازی پوست دارد.

به‌طور کلی و جدای از نوع پاک‌کننده، برای داشتن پوستی شفاف و سالم، توصیه می‌شود که حداقل روزی دو بار صورت خود را شست و شو دهید.

برای پاکسازی پوست با ژل شستشوی صورت، در آغاز صورت خود را با آب ولرم کاملا بشویید تا آلودگی‌ها و مواد آرایشی روی پوست شما پاک شوند. در قدم بعدی، به اندازه‌ی نصف بند انگشت از ژل را روی صورت خود قرار دهید و به آرامی در تمامی نواحی، خصوصا ناحیه‌ی T ماساژ دهید. بعد از اینکه از آغشته شدن تمام صورت به ژل شستشو اطمینان حاصل کردید، زمان آن رسیده که با آب سرد صورت خود را کاملا بشویید. شاید این سه مرحله ساده به‌نظر برسد، اما اطمینان داشته باشید که با رعایت همین اصول، ژل شستشوی صورت بهترین عملکرد خود را روی پوست شما خواهد داشت.

تجربه‌ی شما از پاکسازی پوست صورت چیست؟ از چه محصولی برای روتین مراقبت پوستی خود استفاده می‌کنید؟

برای ما کامنت کنید✍️

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *