امروز :1403-02-30

ترند رنگ سال 2024: 9 رنگ برای بهار و تابستان

ترند رنگ سال 2024 در بهار و تابستان شامل رنگ‌های زرد لیمویی، سبز پسته‌ای، آبی آسمانی، خاکستری فولادی، سفید برفی، نقره‌ای متالک، قهوه‌ای شکلاتی و هلویی کم رنگ است.

ترند رنگ در دنیای مد و فشن، نسبت به سایر المان‌ها، با سرعت کمتری تغییر می‌کند. در واقع همه چیز در صنعت مد و فشن، در یک چرخه‌ی تکرارشونده قرار دارد و در این میان رنگ‌ها نیز از هم پیشی می‌گیرند و مجدد، ترند می‌شوند.

هفته‌های مد، هر سال در دو ماه فوریه و اپریل برگزار می‌شوند و بر اساس طراحی و کالکشن‌هایی که رونمایی می‌شود دو پالت رنگی برای نیمه‌ی اول و دوم سال، مسیر ترند رنگ را مشخص می‌کند.

در این مقاله همرا بولوز باشید تا ترند رنگ سال 2024 برای فصل بهار و تابستان را در کنار هم بررسی کنیم.

چند سالی‌ست که جنبشی «لاکچری خاموش» یا «لوکس آرام» وارد دنیای مد و فشن شده است. تمرکز این سبک بر استفاده از محصولاتی‌ست که از منظر طراحی، مینیمال و کلاسیک هستند، تابع ترند و مد خاصی نیستند و در عینِ سادگی، از موادی بسیار باکیفیت در تولید آن‌ها استفاده می‌شود. این سبک از لاکچری، تاثیر به‌سزایی در روند ترند رنگ در چند سال اخیر داشته و در سال 2024 هم شاهد تاثیر این سبک بر ترند رنگ هستیم.

یکی از رنگ‌های ترند بهار و تایستان امسال که در محصولات فشن با کانسپت لاکچری خاموش نقش مهمی ایفا می‌کند، زرد بسیار کمرنگ است. این نوع از رنگ زرد آنقدر ظریف و محو است که متمایل به سایه‌های رنگی خنثی‌ست. از ویژگی‌های جالب این نوع زرد، تفاوت جلوه‌ی رنگی در میزان نور متفاوت است. استفاده از رنگ زرد کمرنگ در برخی نورها می‌تواند رنگی مایل به کرمی و در برخی دیگر جلوه‌ای بژ مانند داشته باشد. درواقع این سازگاری رنگی، در افزایش محبوبیت این زرد بسیار موثربوده است.

ترند رنگ سال 2024 زرد خیلی کمرنگ یا زرد لیمویی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند.

آبی کمرنگ یا آبی آسمانی

تمام طیف‌های رنگ آبی، برای ترند رنگ بهار و تابستان 2024 قابل استفاده هستند اما این سایه‌ا‌ی خاص از آبی کمرنگ بیش از همه توجه طراحان و منتقدان را به خود جلب کرده است. این آبی آسمانی در ترکیب با رنگ‌های نئونی فانتزی یا قرمز گیلاسی می‌تواند یکی از شیک‌ترین ترکیب‌های رنگی را برای شما به ارمغان بیاورد.

آبی آسمانی کمرنگ، در کالیدوسکوپ، جزو رنگ‌هایی محسوب می‌شود که برای همه مناسب است و شما با هر رنگ پوست و مویی می‌توانید در این رنگ، یک جذابیت بی‌نظیر را تجربه کنید.

ترند رنگ سال 2024 آبی کمرنگ یا آبی آسمانی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند.

تمام طیف‌های رنگ نارنجی؛ بالأخص هلویی

موسسه رنگ پنتون، رنگ ترند بهار و تابستان 2024 را هلویی ملایم (Peach Fuzz) اعلام کرده است. در کنار طیف‌های مختلف رنگ هلویی، نارنجی می‌تواند به عنوان یک رنگ ثابت در مد و فشن امسال خودنمایی کند.

در حقیقت نارنجی رنگی‌ست که امسال با آن بیش‌ازپیش روبه‌رو خواهیم شد؛ از رنگ‌های پوست پرتقالی که در محصولات چرم تقویت شده‌اند، تا پارچه‌های ابریشمی که از نارنجی خاص زردآلویی برای بیان لطافت خود بهره می‌برند.

ترند رنگ سال 2024 نارنجی یا هلویی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند. ترند رنگ هلویی گاهی با یاسی هم ترکیب می‌شود.

خاکستریِ فولادی یا طوسیِ استیلی

شاید وقتی سخن از خاکستری و طوسی می‌شود، مفهوم ترند رنگی در ذهن شما شکل نگیرد!

باوجود این ذهنیت، باید به شما بگوییم که چگالی رنگ طوسی و حاکستری امسال بیش از معمول حس خواهد شد. نکته‌ی اصلی برای این طیف رنگی، نحوه‌ی استایل کردن آن است. پوشیدن لباس‌های طوسی و خاکستری اغلب به‌عنوان یکی ازساده‌ترین ترندها برای استایل کردن است چراکه همه‌ی ما لباس‌ها و اکسسوری‌هایی با این فام را در کمد خود داریم، فلذا خیلی نیاز به خرید مجدد نداریم.

با این حال، خبر خوب برای شما این است که اگر امسال تصمیم به سرمایه‌گذاری روی رنگ طوسی و یا رنگ خاکستری بگیرید، لباس‌ها و محصولات فشن شک و متنوعی برای انتخاب وجود خواهد داشت.

ترند رنگ سال 2024 خاکستری فولادی یا طوسی استیلی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند.

قرمزِ گیلاسی

در دوازده ماه گذشته، رنگ صورتی یکی از فام‌های کلیدی بود اما هرچه به 2024 نزدیک‌تر شدیم، تمایل صورتی به سمت قرمز را شاهد بودیم. قرمز روشن یا قرمز گیلاسی، به‌عنوان یک رنگ بالغ‌تر و جلایافته‌تر، با گذر از صورتی جای خود را در پالت رنگی 2024 تثبیت کرده است. همچنین با افزایش دمای هوا و حرکت به سمت بهار و در ادامه تابستان، بیشتر و بیشتر محصولاتی با رنگ قرمز گیلاسی را ویترین مغازه‌ها شاهد خواهیم بود.

ترند رنگ سال 2024 قرمز گیلاسی یا قرمز گوجه‌ای است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند. ترند رنگ قرمز برای تابستان است.

قهوه‌ای شکلاتی

عجیب نیس اگر ادعا کنیم از میان تمام ترندهای دهه‌ی 90 میلادی که در چند سال اخیر بازگشته بودند، رنگ قهوه‌ای بیشترین قدرت را داشته است. این رنگ، پرشور از سابق، بازار محصولاتی چون چکمه، کیف، کفش و کت‌ها را غبضه کرده است و به‌نظر می‌رسد که این سلطنت تا پایان سال 2024 ادامه داشته باشد.

اگر بخواهیم واضح‌تر میزان ترند بودن قهوه‌ای و بالأخص قهوه‌ای شکلاتی را ردیابی کنیم، کافی‌ست نیم‌نگاهی به نمایش کالکشن‌های بهار و تابستان برندهای شاخصی چون گوچی، ژیوانژی، هرمس، مایک کورس و سنت لوران بیاندازیم. قهوه‌ای شکلاتی هم مانند زردکمرنگ، در زمره‌ی رنگ‌های مرتبط با سبک لاکچری خاموش است و به‌طور ویژه در محصولات لوکس و لاکچری مد، در مینیمال‌ترین حالت، خودنمایی می‌کند.

ترند رنگ سال 2024 قهوه‌ای و شکلاتی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند. ترند رنگ شکلاتی برای بهار و تابستان است.

سفیدِ برفی

به استدلال برخی‌ها، رنگ سفید نیز مانند خاکستری، نمی‌تواند یک ترند برای رنگ سال محسوب شود؛ این رنگ کلاسیک است، وابسته به زمان و مکان نیست!

باید بگوییم دقیقا همین موارد، قدرت نهفته در رنگ سفید هستند. با پیشرفت تکنولوژی در صنعت نساجی و تولید پارچه‌هایی با مواد و بافت‌های متفاوت و متنوع، شاهد پارچه‌های جدیدی در انواع پنبه، چرم، ابریشم و پشم هستیم. در رنگ‌های پایه‌ای چون سفید، ترند وارد نحوه‌ی استفاده از آن رنگ، نوع پارچه‌های مصرفی و لایه‌بندی لباس‌ها روی هم می‌شود.

ویژگی استفاده از رنگ‌های خنثی، بیسیک و پایه به‌عنوان مانیفستی از ترند رنگ سال، گذر از سوال چه رنگی بپوشیم به سوال چه رنگی را چگونه بپوشیم، است. پس برای بهار و تابستان امسال از لباس‌هایی سفید نازک و لایه‌بندی آن‌ها روی هم غافل نشوید.

ترند رنگ سال 2024 سفید برفی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند.

سبز پسته‌ای

سال قبل، شاهد جوانه‌زدن رنگ سبز چمنی در بسیاری از کالکشن‌های لباس بودیم و رنگ سبز نشان داد که فعلا تصمیمی به خروج از چرخه‌ی ترند رنگ سال را ندارد. برای سال 2024، مانند سایر پیشنهادات لاین‌آپ، رنگ سبز هم در انواع ظریف و ملیح‌تر خود، همچنان به‌عنوان یک ترند رنگ پرطرفدار پابرجاست.

سبز مریم‌گلی، پسته‌ای، لورل، سلادون یا حتی سبز روشن؛ کافی‌ست این رنگ را به‌خوبی استایل کنید، اسم آن هیچ اهمیتی ندارد.

ترند رنگ سال 2024 سبز پسته‌ای یا سبز پاستلی است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند. ترند رنگ سبز برای بهار و تابستان است.

نقره‌ای متالیک یا نقره‌ای آینه‌ای

بعد از ورود مجدد نقره به چرخه‌ی اکسسوری و زیورآلات، شاهد بازگشت شکوهمندانه‌ی رنگ نقره‌ای در انواع متالیک و آینه‌ای آن هستیم. از رنگ نقره‌ای بالأخص در کیف و کفش به‌عنوان یک لکه‌ی رنگی تاثیرگذار و ترند می‌توانید استفاده کنید. در لباس‌ها نیز، نقره‌ای متالیک یکی از رنگ‌های ثابت در طراحی شلوار برای برندهای معروفی چون H&M، اسپنسر و هاش بوده است.

در استفاده از رنگ نقره‌ای وسواس به‌خرج دهید، اما مطمئن باشید درنهایت نتیجه برای شما رضایت‌بخش خواهد بود.

ترند رنگ سال 2024 تقره‌ای متالیک یا نقره‌ای آینه‌ای است که در تصویر زنانی لباس با این رنگ پوشیده‌اند.

با وجود پالت متنوع ترند رنگ سال 2024 برای بهار و تابستان، انتخاب اول شما از میان این رنگ‌ها کدام است؟

برای ما از ترند رنگ مورد علاقه‌ی خود بنویسید✍️

اشتراک گذاری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *